donderdag 4 juli 2013

naaihulpmuizen

De muizennaaihulp had al eens op het quiltforum gestaan, maar nog niet hier op het blog.

Hans heeft het gemaakt van een houten wieltje en een oude vork, een grote klos (met babymuis in een eikeldop) houdt het schaartje, en satéstokjes zijn (op maat geknipt) bevestigd voor de garenklosjes. Vingerhoedje en speldenpaddenstoel en je hebt alles wat je nodig hebt voor naaiprojecten met de hand. Ik gebruik het dan ook vaak en dat is te merken, de moedermuis (bril van koperdraad en naaimachinebedeltje) begint al een beetje te slijten op de rug.

Bij de Xenos vond ik een lief bamboe doosje waar het precies in paste, het leek wel of het ervoor gemaakt was! Hans heeft er een hengsel op gemaakt zodat het van hot naar her kan worden gesleept. 
De garendoos is een naaidoos van de Jysk, waar ik helemaal verliefd op werd vanwege de uitklapbare klosjeshouders. Het kostte zowat niks, de inhoud was daar ook wel naar, maar het ging mij om de doos. Al mijn klosjes hebben nu een overzichtelijk plekje :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten